sobota 8. februára 2014

Daň za psa

Pokosil som trávu a pohrabal. Ostrihal som kríky do geometrických útvarov a vyčistil záhradný gril. Aj psíčkov som učesal, takže záhrada vyzerala ako vystrihnutá zo žurnálu. Rozložil som záhradný nábytok a rozprestrel veľký slnečník. Záhradný piknik sa môže začať.
Na návštevu prišiel starosta s manželkou. Strávili sme spoločne príjemný večer do skorých ranných hodín. Náš smiech sa rozliehal spiacou ulicou a odrážal sa od šumiacich stromov a okolitých záhrad. Susedia našťastie nezavolali mestskú políciu pre rušenie nočného kľudu, lebo starostovia ho nesmú rušiť.
Rozprávali sme sa o všeličom a tak prišla reč aj na môj anglický trávnik a môj boj s psíčkami o jeho vzhľad. Pozerali sme so starostom na fľaky v tráve, ktoré zostali po zahrabaných dierach, ktoré psíčkovia tvrdohlavo rozmiestňujú po trávniku bez štipky zmyslu k výtvarnej kompozícii a záhradnej architektúre. Starosta sa zapozeral na spiacich psov pri našich nohách a pochválil ich impozantný zjav. Povedal, že mám krásnych psíčkov a fľaky v trávniku sú daň za to, že ich mám.
Na druhý deň som sa zobudil až popoludní. Premýšľal som o tom čo mi starosta povedal. Daň za psa...
Vstal som a sadol si k počítaču. Napísal som mu list, že od včerajšieho dňa prestávam platiť daň za psa do obecnej kasy, lebo ja už túto daň mám dávno zaplatenú.
Zalepil som obálku a s pocitom dobre vykonanej práce som si zas išiel ľahnúť, aby som dospal plodnú predchádzajúcu noc.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára