nedeľa 9. februára 2014

O slobode

Bola škaredá a zlá. Len v spánku sa s ním nehádala, ale vtedy zas poriadne chrápala. Ako starý chlap.
Zobudila sa uprostred noci so zvláštnou úzkosťou v srdci. Otočila sa k manželovi a vtedy zistila, že jeho miesto v posteli je prázdne..
Nečujne vstala a po špičkách vyšla zo spálne a zamierila do kuchyne, z ktorej vychádzalo tlmené svetlo.
Sedel za stolom so sklonenou hlavou. Pred sebou mal poloprázdny pohár. Sedel úplne bez pohybu. Keď sa postavila na prah dverí pomaly zdvihol hlavu a priložil si pohár k ústam. Vtedy to zbadala. Oči mal plné sĺz a aj líca mal mokré od toho, ako mu stekali po tvári. Smutne na ňu pozeral.
Zovrelo ju pri srdci. Zlá predtucha sa začala zhmotňovať.
- Čo sa stalo? opýtala sa.
- Pamätáš sa na dnešný deň pred dvanástimi rokmi? odpovedal otázkou a pokračoval:
- Prišla si za mnou a oznámila mi, že si tehotná. Vtedy som uvažoval, o dvoch možnostiach. Buď si ťa zoberiem, lebo som vedel, že na zákrok nepôjdeš, alebo sa ťa zbavím raz prevždy a pôjdem do basy za úkladnú vraždu.
- Viem, povedala ona. Už si mi o tom rozprával, čo ti vtedy tiahlo hlavou. Vzdychla.
- Ak by som to vtedy urobil, tak za vraždu by som dostal dvanásť rokov a práve dnes je ten deň, čo by som bol opäť slobodný.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára