štvrtok 6. februára 2014

Prichádza Nový rok

Príchod jari je obdobie nástupu novej energie. Je to príchod nového života v celej prírode a veľa nového prináša aj v živote ľudí. Myslím si, že oslava Nového roku prvého januára je veľmi predčasná. Vtedy žiaden nový rok nezačína, naopak, je to len predzvesť blížiacej sa zimy, ktorá vrcholí až na konci januára. Už v praveku si to všimli druidi a postavili si Stonehenge a iné megalitické observatóriá aby okamih príchodu jari a s ňou nového roku vedeli presne určiť podľa slnka a postavenia hviezd a planét. Nemali ešte Breitlingy, ktoré by im to povedali bez toľkej námahy.
Napriek tomu, že ešte ani Stonehege nepotvrdil príchod jari, ja viem že už je tu a pôsobí naplno.
Začiatok jari je obdobie kedy obyčajní ľudia robia neobyčajné veci s úplnou ľahkosťou.
Naša upratovačka mi dnes konečne vyžehlila košeľu tak, že som si myslel, že ani nie je moja. Ja som dnes napríklad dokázal odolať pozvaniu, čo si určite budem ešte dlho vyčítať.
Na jar to nové začína a to staré končí. Na jar zomierajú starci, lebo marec poberaj sa starec. V uplynulom týždni som absolvoval niekoľko pohrebov. Bola medzi nimi aj jedna moja spolužiačka. Igor jej hovorieval MJJ - moja Janka jediná. Už ju viac nikdy takto neosloví.
Ja sám asi nie som ešte taký starec, lebo stále vládzem stláčať klávesy na
klávesnici. Ale nechcem kričať hop!, lebo za pár dní, čo ešte zostávajú do jarnej rovnodennosti, sa všeličo môže zmeniť.
Nejaké náznaky tu sú. Aj psíčkovia na mňa pozerajú akoby mali taký zvláštny smútok v očiach, lebo zvieratá vedia všeličo vycítiť dopredu.
Na jar sa končievajú aj dlhoročné vzťahy. Ak partneri nejaké obdobie predtým vajatali s prípadným koncom a odchádzali od seba a vracali sa späť do vychodených koľají, tak práve príchod jari je ten moment, ktorý rozhodne, či vydržia ďalší rok, alebo skončia definitívne.

Na jar sa začínajú nové vzťahy. Aj tie ľúbostné.
Ja už jeden taký mám, tak pre istotu odídem za oceán, aby ma tu niečo nové nezaskočilo a vrátim sa až keď jar už dávno zabudne na to, že pred ňou bola nejaká zima a začínal nový rok so všetkým novým, čo so sebou prináša.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára