štvrtok 6. februára 2014

Praženica bez vajec

Jeden môj dávny priateľ a úspešný podnikateľ mi kedysi povedal, že dvaja spoločníci na jednu firmu sú príliš veľa. Ja som mu najprv neveril, ale keď som sa popálil, tak som prišiel na to, že má pravdu.
Ťažko sa dá dôverovať cudziemu človeku ak viem, že aj ja sám robím veci, nad ktorými rozum zastáva. Napríklad, keď som sa cez internet banking snažil zaplatiť firemnú faktúru zo súkromného účtu a ako sumu peňazí som napísal číslo účtu - vyše 26 mil. Sk. Proste lahôdka pre môjho účtovníka.
Aj seba musím kontrolovať, lebo sa privediem na mizinu. Niekedy totiž bývam poriadne roztržitý.
Dnes však stojím pred veľkou dilemou.
Plánujem investovať do kúpy nehnuteľnosti, ktorá má slúžiť ako reštaurácia - piváreň s atmosférou starého anglického pubu. Aj výber piva a kvalita jedál má byť na vysokej úrovni. Nákladný bude aj interiér vo viktoriánskom štýle s remeselnou dokonalosťou starých anglických majstrov. Som architekt, a tak mám hotový detailný projekt zariadenia reštaurácie a viem, že to bude úžasné.
O nákladoch na technologické vybavenie kuchyne a prípravní a baru so zápultím a príslušenstvom ani nehovorím. Ak sa uskromním, tak by sa to všetko malo vojsť do 750.000,- Euro.
Maličkosť!
Ale čo robiť, ak chcem byť sám a nemám na to?
Machiavelli na konci pätnásteho storočia popísal ako sa dá urobiť praženica bez vajec. Je to dávno, takže si to už dobre nepamätám. Idem si to znova prečítať a zamyslím sa nad ďalším postupom.
Keď budem otvárať dám vám vedieť.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára