sobota 8. februára 2014

Dlho som tu nebol

Dnes som sa zas prihlásil k môjmu blogu a trochu som si v ňom počítal.
Ospravedlňujem s všetkým, ktorým som tu chýbal. Verím, že moje ospravedlnenie nie je len do vetra. Možno sa skutočne niekto nájde, komu moje nové táraniny na tomto blogu chýbali aj keď net je plný múdrych myšlienok.
Venoval som sa totiž iným záležitostiam. Štyrikrát do týždňa chodím na výlety so stacionárnym bicyklom po jednom bratislavskom fitness centre a potom dvíham rôzne závažia. Popri tom som poslal niekoľko ponúk obchodným partnerom, ktorí prejavili záujem o moje služby. Ponuky pokračujú úmornými rokovaniami o kalkuláciách, šetrení a znižovaní objemu. Reálne mi hrozí, že budem mať toľko práce, že sa zas k tomuto blogu nedostanem.
Popri bicyklovaní som si čítal správy z rôznych agentúr, sledoval svetové burzy a vývoj výmenných kurzov. Držím palce slovenským bankám, aby aspoň ešte chvíľu vydržali a nepomlel ich mlyn padajúcich matiek a ostatných bankových gigantov po svete. Táto časť mojej aktivity, okrem pochopenia faktu, že americká hypotekárna kríza sa globalizovala do svetovej finančnej krízy, vyústila do rozhodnutia investovať do amerických akcií. Mňa samotného toto rozhodnutie tiež prekvapilo, ale keďže verím americkej ekonomike, tak som ani dlho neváhal. Kúpil som balík akcií za priemernú cenu 36 % nominálnej hodnoty. Kupoval som to v čase, keď dolár bol 19,85 Sk. Dnes je dolár 24 Sk a kurz akcií sa pohybuje okolo 40 % nominálu. Predpokladám, že za tri - štyri roky bude finančná kríza za nami a cena akcií na burzách zas prekročí 100 % nominálu a dolár sa vráti do úrovne porovnateľnej s Eurom.
Dovtedy budem chodiť do fitness a tešiť sa ako budem o pár rokov bohatý a svalnatý. 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára