štvrtok 6. februára 2014

Dobrý obchod

Bola krásna a sebavedomá. Patrila k typom žien, za ktorými sa obzrie celá mužská časť chodníka keď prejdú okolo. Výnimočný zjav. Vysoká, štíhla s veľkými prsiami stojacimi dopredu ako nárazníky, s guľatým pevným zadkom, dlhými nohami a vejúcou hrivou. Obliekala sa do decentných kostýmov a elegantných lodičiek na vysokých opätkoch. Proste dáma vamp. Páčila sa mi.
Povedala mi, že vie o svojich kvalitách, že patrí medzi najkrajšie ženy v meste. Chce sa dobre vydať a jej podmienka je úspešný muž s príjmom aspoň 5 miliónov ročne. Keď som sa na ňu prekvapene pozeral, tak mi vysvetlila ako na to prišla. Ona o sebe vie, že patrí svojou krásou k špičke žien žijúcich u nás, a preto chce primerane špičkovo zarábajúceho muža - bankára, investičného manažéra, právnika, lekára. Pozná vraj biznismenov, ktorí zarábajú práve toľko a viac a majú manželky, ktoré sa jej svojim zjavom zďaleka nevyrovnajú. Preto si myslí, že nechce až tak veľa. Má vraj veľa ponúk robiť milenku, ale ona je ochotná akceptovať len ponuku na manželstvo. Nič dočasné, len trvalý pevný vzťah.
Keď mi to dovysvetľovala, tak sa s víťazným úsmevom na mňa zapozerala spod svojich dlhých mihalníc. Pozeral som jej radšej do očí, lebo jej výstrih v predklone nad stolom, pri ktorom sme sedeli ma odvádzal od témy, ktorou ma zaujala.
Povedal som jej, že ja asi zapadám do jej výberu, tak ako si ho vymedzila a vysvetlil som jej môj pohľad na celú vec.
Ponúka jednoduchý a jasný obchod. Ponúka spoločnú partiu, do ktorej ona prinesie svoju neodškriepiteľnú krásu a ja peniaze. V biznise sa tomu hovorí čistý okamžitý obchod. Ale tu je práve ten problém: jej krása časom začne miznúť a meniť sa na niečo úplne iné, ale moje peniaze rozložené vo vyrovnanom portfóliu tu budú stále a správne investované sa budú zhodnocovať. Jej krásu by burzový maklér označil pojmom to buy and not to hold, lebo jej hodnota je práve teraz vysoká a dobre obchodovateľná, ale v čase nestála a postupne klesajúca. Biznismen vie že, to buy and hold by v tomto prípade nebol dobrý obchod a z dlhodobejšieho hľadiska by znamenal istú stratu. Takže na jej ponuku čistého obchodu mám jasnú odpoveď - randiť áno, ale dlhodobý vzťah určite nie.
Nerád robím nevýhodné obchody.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára