nedeľa 9. februára 2014

Koniec zimy

Od zajtra končím so zimou. Dnes síce mrzne a poriadne nasnežilo a snežiť má aj zajtra. Pohľad z okna do mojej záhrady má dokonalú vianočnú atmosféru. Pre mňa však zima už končí. Zajtra si pobalím plavky, tričká bez rukávov, slnečné okuliare, šortky a sandále. To je všetko, čo budem najbližších pár týždňov potrebovať. Svojím terénnym Jeepom sa odveziem na letisko aj keby toho snehu napadlo aj dva metre.
Odchádzam, tak ako vždy, pred koncom zimy, do teplých krajín. Tentokrát opäť do Karibiku, tam kde sa hrá len rege a Bob Marley je uctievaný ako boh.
Do Bratislavy sa vrátim až budú cigánky na chodníkoch predávať snežienky a fialky a na sneh si už nik nebude pamätať.
Už som tu písal, že si takto skracujem zimu. Vždy na jej začiatku a pred jej koncom odídem na horúcu pláž s barmi, kde kokteily s ľadom, rumom a ananásom nik nepovažuje za alkohol, najmä ak ho podá dlhonohá mulatka s veľkými čiernymi očami. Je mi ľúto tých, na slnku zružovených Európaniek a Američaniek, ktoré budú len snívať a svoje predstavy kresliť prstom do piesku na pláži.
Aj tak to večný Karibik zmaže svojím príbojom.
Aj tak sa vrátim domov a zas sa budem tešiť na najbližší začiatok zimy, aby som sa opäť mohol vrátil na horúci piesok a aby ma neskutočne modré more mohlo zas hojdať vo svojich vlnách.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára