piatok 14. februára 2014

Podnikateľský plán

Dnes som strávil pracovný deň písaním. Podobne ako spisovateľ, len moje písanie nemalo za úlohu získať čo najširší okruh čitateľov a plniť kasy kníhkupcom. Nebolo totiž určené pre široké masy čítajúcich romantikov, ale len pre úzky kruh členov predstavenstva, ktorých úlohou je strážiť hromadenie majetku.
Písal som podnikateľský plán našej spoločnosti na tento rok. Mám ho už dávno premyslený, ale musel som ho dať do formy, ktorá nie len presvedčí moje predstavenstvo ale ho aj nadchne.
Rozhodol som sa pre klasickú konštrukciu: úvod do problematiky - zápletka - vyvrcholenie - rozuzlenie - záver.
A osnova bola jasná!
Pri pohľade na moju asistentku, prechádzajúcu okolo môjho stola, v priliehavom oblečení, ktoré viac prezrádzalo ako zakrývalo, som sa rozhodol zapojiť do toho aj trochu erotiky. Jej pohupujúce sa prsia
a vlniace sa boky ma inšpirovali ku krásnym básnickým obrazom a prirovnaniam, ktoré zaujímavo dokresľovali vytýčené ciele spoločnosti a reálnosť ich dosiahnutia v priebehu roka. Chcel som tam dať aj trocha nežnosti a pekných úsmevov, lebo nežnosť mám rád a úsmevy dokážu búrať zábrany a aj colné embargá. Ale v tvrdej súťaži na trhu, kde konkurent likviduje súpera všetkými prostriedkami, aj tými nedovolenými, sa to akosi nehodilo k obchodnej politike, ktorú sme si vytýčili.
Tak som sa sústredil na sex. Taký tvrdý a nekompromisný, ako v obchode, keď každý myslí len sám na seba. A ja som chcel myslieť len na dobro firmy, ktorú vediem, tak som poriadne pritvrdil.
Len akosi mi to nešlo. Nie som veľmi na tvrdosť pri sexe a predstava, že týram a ponižujem milovanú bytosť sa mi nie veľmi páči.
Tak som hrubosti vylúčil a zas som sa topil len v nežnostiach.
Po pár márnych pokusoch o primiešanie iskrivej erotiky a nežného milovania do podnikateľského plánu som nakoniec túto márnu snahu opustil a uspokojil som sa so sústavou excelovských tabuliek od finančnej riaditeľky, doplnených grafmi o vzdelanostnej štruktúre našich zamestnancov a náraste obchodných aktivít podľa jednotlivých sektorov našej činnosti. Najkrajší bol graf rastúcich tržieb.
S pocitom dobre vykonanej práce som vypol počítač a zapozeral som sa na svoju asistentku ako sa skláňa nad mojím stolom po dopité poháre a zas čímsi pohupuje a pomyslel som si, že tento rok bude určite úspešný.
Aj pre našu firmu.
Už teraz sa na to všetko teším.
 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára