sobota 8. februára 2014

O výstavbe

Neuveriteľné stavebné vypätie v tridsiatych rokoch vytvorilo v New Yorku stavby, ktoré pomohli prekonať nezamestnanosť počas veľkej hospodárskej krízy a vytvorilo hodnoty, ktoré dodnes obdivuje celý svet. Sú to predovšetkým Empire State Building a Chrisler Building. Ale aj mnohé ďalšie budovy vznikli v dobe, keď bolo ľuďom ťažko. Stavali počas krízy a neprestali dodnes. Stavali ich preto aby ich prenajímali. Aj to bolo počas krízy ťažké, a tak New York Times premenovali Empire State Building na Empty State Building. Ale zámer investorom nakoniec vyšiel a investícia sa čoskoro vrátila a už viac ako polstoročie prináša len zisk.
New York ma inšpiroval.
Napadlo ma, že aj ja by som mohol postaviť budovu a prenajať ju. Bude o čosi menšia ako Empire State Building, ale minimálne rovnako krásna ako Chrisler Building. Bude moderná ako počiatky modernizmu začaté skupinou de Stilj v roku 1918 a inšpirovaná Ritveldovými kompozíciami rodinných domov.
Pozemok v centre mesta mám. Som architekt a viem projektovať budovy, ktoré sú účelné a nie zbytočne drahé. Viem stavby realizovať, veď to robím už dve desaťročia. Aj firmu na to som si založil.
Tak neviem, prečo som už dávno nezačal!

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára