sobota 8. februára 2014

Spolužiačka

Dnes som zahliadol v dave na ulici moju dávnu spolužiačku. Vtedy v mladosti, keď sme sa blížili k veku plnoletosti bola pre mňa stelesnením všetkých erotických snov a predstáv, ktoré som ukrýval vo svojom vnútri. Po maturite som o nej nemal žiadne správy a tak ma potešilo, keď som ju videl vchádzať do známej kaviarne na bratislavskom Korze. Jej veľké pohupujúce sa prsia mi ju svojím vlnením neomylne pripomenuli. Hneď som kráčal za ňou.
Až keď som prichádzal k jej stolu a z diaľky jej kýval, tak som prišiel na to, že ide o omyl. Podľa tváre som zbadal, že je možno aj o generáciu staršia ako ja. Mala črty tváre, ktoré prezrádzali príbuzenský vzťah s mojou spolužiačkou, ale táto bola staršia. Jej ovisnutá koža na tvári, na krku a vo výstrihu pôsobila odpudzujúco a vôbec nepripomínala to, čo som si pamätal z čias strednej školy.
Nechápavo na mňa pozerala, keď som sa rútil k jej stolu a už som sa nemohol vyhnúť stretnutiu. Priznal som sa jej, že som si ju pomýlil s niekým, koho som poznal z gymnázia. Povedal som jej, že je to už viac ako 30 rokov, čo tam chodila jedna krásna blondína, s ktorou som si ju splietol. Povedala mi, že je absolventkou tej istej školy. Spýtal som sa na rok a triedu, v ktorej maturovala. Keď mi to povedala, tak som s úžasom na tvári konštatoval, že maturovala v mojej triede. Potom sa zarazila ona a zapozerala sa na mňa.
Táto zostarnutá žena so zvädnutým telom, ovisnutou kožou a stareckými fľakmi na rukách a vo výstrihu sa ma opýtala:
- A čo ste nás učil?

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára