sobota 8. februára 2014

Oblúbené mesto

New York je druhé mesto na svete, samozrejme po Bratislave, kde by som rád žil. Je to moje obľúbené mesto. Asi som úchyl, pomyslí si mnohý z vás. Ja si to však nemyslím. Mám totiž rád veľké mestá plné ľudí, kde sa len ťažko dá rozoznať rozdiel medzi dňom a nocou. A New York je skutočne veľký. Len Broadway, ktorá je centrom spoločenského života, meria 23 km. Prechádzka po nej je ako odkráčať z Bratislavy do Senca. Chodníky sú plné ľudí rovnako cez deň ako v noci. Akoby tam nikto nepotreboval spať. Len Frank Sinatra, ktorý vo svojej óde na New York spieva, že sa chce zobúdzať v meste, ktoré nikdy nespí.
Na uliciach je v noci toľko svetla ako cez deň. A všetky svetlá sú farebné a hýbu sa a blikajú a lákajú na neskorú večeru v reštauráciách s kuchyňami z celého sveta, alebo len na drink niekde pri barovom pulte po ktorom tancujú prsnaté dievčatá, hore bez, s pokožkou od úplne bielej až po odtiene tmavej čokolády. Mám rád čokoládu. Najkrajšie postavy majú tie s hnedou pokožkou ako z mliečnej čokolády, ale to je o inom písaní.
Ten, kto niektorým týmto zvodom neodolá, už nikdy na New York nezabudne a vždy sa bude do neho vracať ako do svojho obľúbeného mesta. Aj ja sa určite budem vracať.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára